MENU

Alfa Romeo 8C

sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub kabriolet, produkowany w latach 2007-2009. Uważany jako następca słynnego modelu SZ (Sprint Zagato) z przełomu lat 80. i 90. Pierwowzorem 8C Competizione był prototyp o tej samej nazwie przedstawiony w 2003 roku. Nazwa ta nawiązuje do tradycji Alfy z lat 30-40 ubiegłego wieku, kiedy to symbolem 8C oznaczano auta z 8-cylindrowymi silnikami. Competizione to z kolei hołd oddany legendarnej Alfie Romeo 6C 2500 Competizione. Wersja kabrio została nazwana 8C Spider.Prototyp 8C Competizione miał silnik V8 i 400 KM. Wszystko w rozmiarze 4,2 litra. Wersja seryjna idzie jeszcze dalej. Wciąż jest osiem cylindrów, ale o pół litra pojemności więcej i o 50 dodatkowych koni. 450 KM i 470 Nm czynią 8C Competizione najszybszą Alfą w historii. Setka to kwestia 4,5 sekund. Prędkość maksymalna? 306 km/h. Szybko i wściekle. Silnik obywa się bez żadnych turbosprężarek i kompresorów. To power w najczystszej formie. Cała moc przenoszona jest na tylne koła za pomocą sekwencyjnej, 6-biegowej skrzyni (ostatnia mutacja Cambiocorsa od Maserati). Przełożenia wybieramy łopatkami przy kierownicy. Prawie F1. W poskromieniu mocy pomaga dyferencjał tylnej osi - ESP, sportowo skrojone cztery podwójne wahacze poprzeczne oraz wentylowane hamulce tarczowe z aluminiowymi zaciskami. 8C Competizione kosztuje ponad 160 tys. euro. Co więcej, powstanie tylko 500 sztuk namiętnej Alfy z czego do Polski powędruje 7 egzemplarzy. Tyle zamówień wpłynęło do naszych dealerów Alfy.